Stressi
 

Kaikki stressi ei ole pahasta. Puolen tunnin kuntosaliharjoittelu on hyvää stressiä 25-vuotiaana, mutta sama harjoitus ei ehkä ole paikallaan, jos olet 75-vuotias.


Fyysinen stressi

Toistuvat liikkeet, esim. katon maalaaminen, huono ergonomia ja autokolarit ovat esimerkkejä fyysisestä stressistä. Samoin kaatumiset, liukastumiset ja jopa syntymäprosessi!
 

Emotionaalinen stressi

Mahdoton määräaika töissä ja puolison menettäminen aiheuttavat emotionaalista stressiä. Olet varmasti huomannut, minkälainen ryhti on masentuneilla. Turhautuminen ja riittämättömyyden tunne ovat myös yleisiä emotionaalisen stressin muotoja.
 

Kemiallinen stressi

Nykyaikainen ympäristö aiheuttaa meille jatkuvasti kemiallista harmia. Lisäaineet, tupakka, alkoholi, lääkkeet, rokotteet ja valtava määrä muita aineita voivat vaikuttaa hermostomme toimintaan ja lihasten toimintakykyyn.

Jos stressistä aiheutuu selkärangan subluksaatioita (LINKKI AIHEESEEN!), voi kiropraktiikasta olla apua. Stressiä ei voi kokonaan eliminoida, mutta sitä voidaan kontrolloida ja kiropraktisin keinoin auttaa kehoa sopeutumaan stressiin ja ympäristöön.

Jos sinulla ei vielä ole kiropraktikkoa, haluaisimme auttaa sinua. Ota yhteyttä vastaanotolle jo tänään.